2012. augusztus 24., péntek

Bergeni emlékképek

Bergen egy különleges kis mesevilág. Csütörtök este érkeztem meg, már akkor is láttam a buszból a kivilágított Bryggen-t ami ugye a város egyik szimbóluma.
Első nap Csatival és az itteni magyar lányokkal megnéztük az egyetemet, majd lesétáltunk a tengerhez, ahol bátorságpróbát tartottunk az ugródeszkán. A víz kb. 5-6 fokos, így nem lett volna szerencsés belepottyanni. Ezután itthon főztünk fokhagymás garnélát rizzsel, majd nyakunkba vettük a várost. Fel s alá sétáltunk a hegyeken, dombokon a szűk kis utcákon, ahol olyan minden egyes kis ház, mint egy manólak. 

Minden ablakban virágok, függöny sehol sincs, így ha benéztem egy-egy házba, úgy voltak berendezve akár egy IKEA showroom. Igazi skandináv életérzés!







A roof party-t követő nap kicsit nehézkesen indult, ám végül két másik magyarral, Petivel és Petrával délután fél háromkor úgy döntöttünk, hogy kihajózunk. Peti tagságot vásárolt a bergeni vitorlás klubban, így teljesen ingyen vihetett ki bennünket az előre lefoglalt hajóval. Csináltam egy videót életem első vitorlafelhúzásáról, ami Peti szerint igen jól ment, van hozzá “skill”.
 Egészen este 8-ig vitorláztunk a fjordok között. Nagyon szép élmény volt a hegyek lábánál, sziklák mellett, hidak alatt és kis házak között ringatózni a vízen, s közben az orrvitorlát kezelni, mint valami tapasztalt tengerész!

 Még néhány fotó a látottakról:


Bergen várának udvarában
  
Halpiac, lazacrengeteg

A parton Gyöngyivel

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése