2012. augusztus 24., péntek

Turistáskodásra fel!

Háztartási berendezések boltja, francia  módra
Furdalt minket a kíváncsiság, így délelőtt felkerestük az egyetemünket az Avenue Claude Vellefaux-n. Már írtam, hogy viszonylag közel van, nekünk 40 perc séta után sikerült odaérni, bár minden sarkon megálltunk nézelődni, csekkoltuk a boltokat, patisserie-ket, supermarché-kat, mosodákat, dizájnboltokat és természetesen a helyzetünket, nehogy rossz irányba menjünk. 

Már mielőtt megérkeztünk tudtam, hogy a tartelette lesz az egyik legjobb dolog Franciaországban, és ezt most sem gondolom másként. Ma vettem egyet-egyet (lent lesz róla kép) magunknak, mert már nem bírtam tovább. Nagyon más, mint otthon. Itt omlós, puha a tésztája, isteni finom krém van benne és az eper is friss rajta. egyáltalán nem tömény, könnyű finomság, ami ha eszembe jut, most is összefut a nyál a számban, pedig két órája ettem meg ezt a kis csodakosárkát!
Nade ha vetünk egy pillantást a jobb oldalon lévő képre, látható mekkora kulináris csábításnak vagyunk kitéve minden 3-400 méteren. Ma ünnepélyesen megfogadtam, hogy nem fogom vissza magam és minden nap meglepem magam egy ilyen kis ajándékkal, így lesz esély rá, hogy megdöntöm az 52 kilós rekord súlyomat! 

Miután jól feltankoltuk magunkat finomságokkal, pár sarokkal arrébb megérkeztünk az egyetemre. Nagyon modern, hasonló a Corvinus új épületéhez, ám annál sokkal kisebb. Nem tudom pontosan mennyien járhatnak ide, de 2000-nél nem hiszem, hogy többen. Nyári szünet révén alig volt egy-két ember az egyetemen, ők is valószínűleg ott dolgozók lehettek. Készítettem néhány fotót a teljesség kedvéért.
Szemináriumi terem
A nagy előadó
Büfé
Diadalív
Klau javaslatára, mivel ő már járt Párizsban korábban kétszer, a következő program a Diadalív volt. Felszálltunk hát a metróra, és a kék útvonalon hosszan utazva eljutottunk az egyik legnagyobb látványosságnak számító Arc de Triomphe lábához. Egy hatalmas körforgalom közepén található, aluljárón keresztül lehet csak megközelíteni. 

Miután körbejártuk, a Champs Elysées felé vettük az irányt és a vásárló tömeg forgatagába vetettük magunkat. A boltok, amiket bejártunk: Sephora, Furla, Zara, H&M, szuvenír shopok. Így ugyan kevésnek tűnhet, de nekem nagyon sok volt! 
Mivel elkezdett cseperegni az eső és már eléggé el is fáradtunk, hazaindultunk szintén metróval. Útközben még vettünk ezt-azt, tisztítószereket, fogkrémet, mindenféle dolgot, ami a hosszútávú itt lakáshoz nélkülözhetetlen. A napot pedig a hosszasan dicsért tartelette-l koronáztuk meg. És akkor íme a kép a mesesütiről :)
Tartelette aux fraises









Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése