2011. november 20., vasárnap

Kuala Lumpur

Életemben először volt alkalmam igazi felhőkarcoló negyedben sétálgatni, mert Szöulban ugyan sok van belőlük, mégsem koncentráltan, így az ember nem érzi át igazán ennek a "fíling'-jét. A nagy utazás első két napját Kuala Lumpurban terveztük eltölteni. Reggel 8-kor szállt le a gépünk, és mivel a szállást csak délután foglalhattuk el, rögtön neki is láttunk a városnézésnek.
Már előre kinéztem, hogy mely útvonal lenne a legideálisabb a közlekedés egyszerűsége és a látnivalók sűrűsége tekintetében, így nagyjából megvolt az útiterv a két napra. A reptéren összebarátkoztunk egy "hazai" (koreai) lánnyal, aki Indiában készült eltölteni még nem tudja mennyi időt, KL-ban csak két napot tervezett, pont mint mi. Nekem elég meredeken hangzott, hogy egyedül egy huszonéves lány mindenféle foglalás vagy tervezgetés nélkül megvesz két repjegyet és irány India. Biztosan kalandos és életre szóló élményben lesz része, de ha én ezt otthon előadnám, apa azonnal szívrohamot kapna. Úgyhogy megpróbáltunk neki tanácsot adni, hogy mit érdemes itt két napba belesűrítenie, aztán szétváltunk, ő ment szállást keresni, mi pedig elindultunk a Taman Tasik nevű park felé. Mihelyt leszálltunk a transzferbuszról éreztük a hőséget és a borzasztóan magas páratartalmat, úgyhogy gyorsan lekapkodtunk magunkról mindent, amit lehetett, majd bementünk a dzsungelbe. A park érdekessége, hogy az egész egy hatalmas botanikus kert, így akármerre mész, mindenhol különleges növényekkel találkozol. Ismét előjött belőlem a már rég nem látott általános iskolás biológus énem, és minden bokorban megálltam fotózgatni, piszkálgatni. A növényeken kívül volt még pillangó- és madárpark is, ami a világ legnagyobbja és a madarak szabadon repkednek a parkon belül. A park végében találtunk egy lábmasszírozó köves sétányt, így gyorsan lekapkodtuk a zoknijainkat és pihenésképpen gyalogoltunk rajta egy kicsit.

Óriási levelek között
A következő célállomás a Central Market volt, de az utunk az iszlám negyeden keresztül vezetett, így láttunk iszlám múzeumot, különböző mecseteket, piacot és egyéb dolgokat. Kualában egyébként nagyon sok iszlám vallású ember él, elsőre nagyon meglepődtem, hogy ebben a városrészben a nők és lányok 99%-a fejkendőt visel, valamint a férfiak nagy része is a tradicionális öltözéket részesíti előnyben a hétköznapival szemben. Engem a negyed épületei teljesen elvarázsoltak, kár, hogy például a mecsetekbe nem mehettünk be, mivel a következő volt kiírva: Nem iszlám vallásúak számára tilos a belépés!
Mikor éppen elkezdődött egy hatalmas zápor, pont megérkeztünk a Central Markethoz, nézelődtünk, vásárolgattunk, ebédeltünk, és mikor végeztünk szerettünk volna eljutni a hotelbe, de akkora eső volt, hogy még fél órát kellett várnunk, hogy csillapodjon és végül újra útra kelhessünk. Még az első nap programja volt a China Town felfedezése, ami számomra elég nagy csalódás volt, mivel ugyanazokat a gagyi dolgokat lehetett kapni, mint bármilyen piacon, annyi különbséggel, hogy itt kínai lámpások lebegtek a fejünk fölött.
China Town
Érdekes templom

Szerencsére e városrész mellett még sok más látnivalóra bukkantunk, például zárás előtt még sikerült bemennünk egy kínai szentélybe és egy buddhista templomba is. Utóbbiról Andris nagyon szép képeket készített, kívül-belül egyaránt. Esti sétánk alkalmával megpillantottuk a kivilágított Petronas (KLCC) tornyokat is, ami már a következő napirendi pontunk volt. Ez a két épület hatalmas és lélegzetelállító volt, Andrissal nagyon sokáig álltunk mellettük és csodáltuk a szerkezetét, magasságát, robusztusságát. Sajnos a város szimbólumává vált épületbe nem tudtunk felmenni, mivel az év végéig le van zárva a nagyközönség elől, felújítások miatt.
KLCC
A tornyok után megnéztük felülről a várost a szöuli N-Towerhez nagyon hasonló KL Tower-ből, majd gyorsan F1 versenyzőkké váltunk és a szimulációs gépeken nyomtunk pár kört az ajándékba kapott kuponokkal.
A két fő attrakciót követően elsétáltunk az arany háromszög egyik csúcsát alkotó Bukit Bintang negyedbe, ebédeltünk, kávézgattunk, nézelődtünk. Találtunk egy Times Square nevű plázát is, és láttuk a sky traineket (magasított vonat, ami az autóutak felett megy).
Annyira tetszik ebben a trópusi országban, hogy bár hatalmas meleg van és eléggé füllesztő is. valahogy mégis ki lehet bírni. Nekem erre van egy nagyon jól bevált trükköm: Itt minden sarkon frissen turmixolt 100%-os gyümölcsleveket lehet kapni, és én folyton ilyeneket iszom. Nemcsak vitaminbomba, de hűsít és nagyon nagyon finom is mindegyik. A nagy favorit persze a mangó, de a különböző kevert mixek is jók.
Ilyen gyümilé pult kéne az egyetemre is