2012. október 29., hétfő

Gourmet Paris

Kijelenthetem, szeretem a francia konyhát. Eddig is szerettem, ezután is fogom. Ha hazamegyek szerzek egy (vagy több) francia szakácskönyvet és megtanulom a kedvenceimet. Ám amíg itt vagyok, igyekszem a lehető legkülönfélébb ételeket és italokat kipróbálni, legyen az sós vagy édes, savanyú vagy keserű, folyós vagy épp kemény. Egy a lényeg: finom legyen, de nagyon!

Frissen vágott zöld fűszerek 
Az egyik legjobb dolog az itteni konyhaművészetben, hogy kiváló és változatos alapanyagokkal dolgoznak. Míg otthon vadászni kell, hogy friss bazsalikomhoz vagy mentához jusson az ember, itt sok élelmiszerüzlet alapkínálatához tartoznak például a fűszernövények. Nem is a cserepes, csak a frissen vágott és csomagolt változatok.

Az édességek tárháza őrülten nagy! Az abszolút kedvenc még mindig a Tartelette aux Fraises, de a Éclair au chocolat-ot sem vetem meg. Ha bemegyek egy patisserie-be rendszeresen a bőség zavara tör rám és képtelen vagyok választásra bírni magam, csak egyre inkább eluralkodik rajtam az éhség, és a biztosra menve veszek egy epres kosárkát, hogy minél hamarabb hazaérve élvezhessem ezt a mesteri cukrászművet.

A lazacom
Nagy bánatomra nincs a lakásban sütőnk, így husit csak serpenyőben bűvészkedve tudok sütni. A minap vettem egy nagyobb szelet lazacot, Norvégia óta imádom. Fokhagymával ízesítve, kis szósszal megspékelve rizzsel "tálaltam", igazán jól esett saját készítésű finomsággal eltelni.  Másik alkotásom egy medium steak lett volna, de sajnos az nem lett olyan ízletes, mint szerettem volna. 


A híres sajtkrém
Fügemánia
Legújabb felfedezésem a Boursin sajtkrém, melyből sok ízesítés létezik (zöldfűszeres, fokhagymás, natúr...) de a kedvencem mégis a fügés-diós, általában puffasztott rizzsel eszem desszertként vacsora után. Mondhatom, függő lettem, így ha hazamegyek most egy hétre Magyarországra, vinnem kell magammal két csomaggal, mert nem bírom nélküle. Nem csak finom, de hízókúrának sem utolsó! Tömény sajt, kb. 300 kalória a nasi naponta csak ezzel.  
Csigák - Escargot

Mikor a kis családom meglátogatott, minden este étteremben vacsoráztunk, legtöbbször a latin negyedben.  Sok mindent kipróbáltunk a francia hagymalevestől kezdve a csigán, kagylól át a tenger gyümölcseis grill nyársig.
Vacsora borral, sárgadinnyével, baguettel, sajtokkal és sonkával
Az egyik legjellemzőbb étel a crepe (palacsinta), amelyet itt nemcsak édesen esznek, sok sós változata is van. A legegyszerűbb a sajtos, de gyakorlatilag bármit kérhetsz bele, így például lecsót (ratatuille), sonkát, sajtot is. Minden régiónak megvan a saját crepe receptje, így amikor Bretagne-ban jártam, ott is kipróbáltam a különleges lisztjükből készült palacsintát. A legjobban a sós karamell krémmel töltött ízlett, de megkóstoltam a csokis-körtepálinkásat is, melynek a felszolgálások lángolt a teteje!
Kagylóimmal

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése