2011. december 5., hétfő

Fotóriport Délkelet-Ázsiából

10+1 kép, ami elsősorban nem rólunk szól, hanem azokról a helyekről és emberekről ahol jártunk utazásunk során.

A fotó Kuala Lumpur egyik szentélyében készült. Utunk során számos buddhista templomot látogattunk meg, ez volt az egyik legérdekesebb a maga szürreális szobraival. Az ide betérők általában csak leülnek egy oszlop alá és csendben imádkoznak valamelyik szentélynél.
Kuala Lumpurban számos olyan családot láttunk ahol két feleség volt egy férfi mellett, és jellemzőek voltak a csak nőkből álló csoportok is. Egy ilyen csoport örült meg nagyon, mikor beálltam lefényképezni őket a Petronas tornyok lábánál.
Bár az utcán sétálva még gyakran érezheti magát egy elmaradott országban egy idegen, Kuala Lumpurnak már az az arca is megvan, amivel csak a legfejlettebb városokban találkozhatunk.

Szingapúr lenyűgöző, utcáin nem lehet nem utópiákról gondolkozni az üzleti negyede pedig New-Yorkhoz mérhető
Thaiföld egyik kisebb elzárt partszakasza, amit csak csónakokkal lehet megközelíteni. Napernyők, napozóágyak nincsenek, a turisták a homokban ülve iszogattak és beszélgettek, mikor megérkeztünk sötétedéskor.
Ugyanazon a partszakaszon, egy rumos üveg tetejét használtam állványnak.
A csónakokat autókból kiszerelt motorok hajtják, a kormányzás gyakran igényel akrobatikus mozdulatokat

Az egyik legérdekesebb meglepetés a turisták összetétele volt, akik túlnyomó többségében nyugati, húszas-harmincas éveikben járó, hátizsákos fiatalok voltak. Gyakran éreztem azt, hogy a trópusokra költözött a Sziget.
Koh Phi Phi délebbi szigete, amit csak csónakokkal, vagy kisebb hajókkal lehet megközelíteni. Egyetlen büfén kívül semmi nincs rajta, konvergál a paradicsomhoz
Itatják az elefántokat miután sétáltak velünk egyet a dzsungelben. Nagyon intelligens és barátságos állatok voltak.
Thaiföldön nem kötelező a biztonsági öv, valamint az se meghatározott hányan ülhetnek egy járműben. Legalábbis csak erre tudunk következtetni abból, hogy egy kismotoron gyakran ültek négyen is valamint az autók trélerét személyszállításra használják. A fénykép is egy taxi nyitott hátsó részéből készült.